Biographie

Né le 8 juin 1939. Brian Stock est professeur d'histoire et de littérature comparée à l'Université de Toronto (Canada).

Formation

École de Médecine, Université de Toronto, Canada, Harvard University (A.B.), Trinity College, Université de Cambridge (Ph.D.), VIe Section, E.P.H.E.

Enseignement

Université de Cambridge, Université de Toronto, plusieurs autres universités (Université de Californie, Berkeley, École des Hautes Études en Sciences Sociales, Paris). Professeur invité du Collège de France, titulaire de la chaire annuelle Internationale (1997-1998).

Prix et distinctions

  • 1962 : Arnold Prize, Harvard University
  • 1962-1963 : Fiske Fellowship, Trinity College, Cambridge
  • 1963-1965 : Commonwealth Fellowship
  • 1966-1967 : Senior Rouse Ball Fellowship, Trinity College, Cambridge
  • 1969-1970 : Fellow, American Council of Learned Societies
  • 1973-1974 : Senior Killam Fellow, Canada Council
  • 1981-1985 : Fellow, Connaught Foundation
  • 1985 : University Professor, University of California, Santa Barbara
  • 1987 : Conférencier, Collège de France
  • 1990 : Distinguished Scholar, University of Virginia
  • 1990 : Distinguished Professor of Medieval Studies, University of California, Berkeley
  • 1990 : William H. Morton Fellow, Dartmouth College
  • 1993 : Academic Advisory Board, Wissenschahskolleg zu Berlin
  • 1996 : Fellow, Bellagio Study Center, Rockefeller Foundation

Bibliographie sélective

Principales publications

  • La connaissance de soi au Moyen Age et la littérature autobiographique, Conférences au Collège de France

    Stock B., La connaissance de soi au Moyen Age et la littérature autobiographique, Conférences au Collège de France, 1998.

  • Augustine the Reader. Meditation, Self-Knowledge, and the Ethics of Interpretation

    Stock B., Augustine the Reader. Meditation, Self-Knowledge, and the Ethics of Interpretation, Cambridge (Mass.)/London (U.K.), Harvard University Press.

  • Listening for the Text. On the Uses of the Past

    Stock B., Listening for the Text. On the Uses of the Past, Baltimore, 1990.

  • The Implications of Literacy. Written Language and Models of Interpretation in the Fleventh and Twelfth Centuries

    Stock B., The Implications of Literacy. Written Language and Models of Interpretation in the Fleventh and Twelfth Centuries, Princeton, 1983.

  • Myth and Science in the Twelfth Century. A Study of Bernard Silvester

    Stock B., Myth and Science in the Twelfth Century. A Study of Bernard Silvester, Princeton, 1972.